HEALTHY HABITS

Gezonde gewoontes die je dagelijkse kan gebruiken!

#1 Je wekker 15 min eerder zetten

Begin jij je dag met stress? Niet doen! Probeer je wekker eens 15 min eerder te zetten. Als jij je dan verslaapt, nadat hij de eerste keer is afgegaan, valt de schade wel mee. Sta je eerder op? Juist geweldig! Neem dan extra de tijd voor een kop thee of koffie om de dag mee te beginnen of een ontbijtje. Zelfs een korte frisse douch kan nog nét en je begint de dag gewoon vrolijker, omdat jij jezelf eens voor bent.

#2 Maak je eten voor de dag klaar

Ben je een snoepert? Dan kan je beter meal-preppen (ook wel je voeding voor de dag klaarzetten). Door een gezonde start van de dag te maken, met een voor gemaakt ontbijt, heb je minder kans te snoepen door de dag en slechte keuzes voor de lunch te maken. Je maakt gewoon je ontbijt klaar, je 2 tussendoortjes en je lunch, totdat je gaat avondeten. zelfs je avond eten kan je vooruit maken.

#3 Eet je toetje 2 uur later dan je avond eten

De meeste mensen eten in Nederland hun avondeten rond 18:00, meestal komt daarna meteen een toetje (vla, fruit, een ijsje), maar wacht eens hiermee. Gebruik juist dát toetje voor bij de koffie van 20:00, dat scheelt namelijk dat koekje die je dan oppeuzelt :p

#4 Een loop alarm zetten

Als je veel op je kont zit, is het handig elke 3 uur een loop alarm te zetten. Ga dan 15 min een rondje lopen in het park of met de hond. Zo haal je makkelijk je dagelijkse dosis beweging binnen

#5 Eet alles wat je lekker vindt buitenhuis

Jaja je hoort het goed, geen restricties hier! Eet wat je lekker vindt, maar dan buiten. Friet, kroket, een moorkop. Daarmee houdt je het bij 1 portie en eet je niet een familie zak op.

#6 Ga bij een verplichte sportclub sporten

Het geeft een gevoel van verantwoordelijkheid, zodat je in iedergeval 2x per week in beweging komt, waar je niet onderuit komt.

#7 Eet voor een verzadigd gevoel, bij elke grote maaltijd Rauwkorst

Dit werkt geweldig! Als je voor het eten wat rauwkost eet, vul je al een deel van je maag en blijft er weinig ruimte over voor calorie-rijke voeding

#8 Drink water met een smaakje

Wil je afvallen en heb je moeite met veel water drinken? Neem dan een beetje suikervrije limonade om de water smaak te geven. Probeer minstens 2 liter te halen.

 

Hopelijk had je hier wat aan! Heb jij healthy habits? Deel ze met ons!

Dikke Knuffel,

Iamstuffed

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *