DIET MYTHS

1200 kcal zou ongezond zijn…..

1200 kcal per dag zou ongezond zijn voor het afvallen, maar is dat echt zo……..

Volgens het voedingscentrum is het raadzaam voor een vrouw die volgens hen een gemiddelde behoefte heeft van 2000 kcal af te vallen op 1500 kcal. Je ziet dus een aftrek som van min 500. Dit zelfde geldt ook voor mannen, echter is er één ding die men vergeet. Het voedingscentrum gaat uit van de gemiddelde vrouw die lang is, Kaukasisch en beweegt. Nou weet je wat voedingscentrum, niet iedereen ziet er zo uit!! Ik ook niet en ik heb dan ook een hele andere verbranding. Ik zit rond de 1500 kcal voor onderhoud en dat betekent dat ik op gewicht blijft bij dat getal, als ik wil afvallen ga ik ook op 1200 kcal zitten en heb dan een reductie van min 300, maar beweeg er dan ook bij. Ik als kleine vrouw van 1.60m heb geen nutriënten tekort bij deze calorieën, echter kan het wel zo zijn dat een lange vrouw van 1.80m dit niet trekt. Er zit dus wel een kern van waarheid in!

Lichamen zijn gewoon te divers en de verbrandingen daarvan ook! Sommige mensen hebben meer spieren in hun benen, waardoor ze meer verbranden dan andere, een ander heeft een hogere stofwisseling, de één heeft meer kans op diabetes dan de ander en ga zo maar door!

De boodschap die ik mee wil geven

Als jij je niet comfortabel en futloos voelt op de energie waar jij nu op functioneert om af te vallen, eet er dan wat bij! Begin 100 kcal erbij toe te voegen en kijk of jij ervan aankom, stabiel blijft of zelfs nog afvalt. Val je nog af? Blijf er dan wat aan toevoegen, totdat jij jezelf stabiel ziet worden. Je weet dan hoeveel je aan kan en kan zelf bepalen hoeveel je eraf trekt. een reductie van 500 kcal is wel echt veel en ik zou je aanraden om er niet onder te gaan.

Mocht je jezelf meer wit zien worden, je lippen worden sneller droog en je haar valt uit? Ga dan naar de huisarts, het kan zijn dat je een nutriënten te kort hebt dan kijk je zowel naar je energie inname en voedingskeuze met een diëtiste.

 

Dikke Knuffel,

Iamstuffed

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *