HEALTHY HABITS

Hoe ochtendrituelen kunnen helpen :)

Een ochtend ritueel is heel persoonlijk. De één drinkt koffie , de ander heeft de krant, de ander slaapt nog en de ander haast. Toch is het mooi structuur te hebben in de vroege ochtend van je leven. Veel mensen kunnen meer over de dag doen, zijn helderder in hun hoofd en worden meer doelgericht ervan. Zeker als je kinderen hebt, is een ritueel een uitkomst. Mijn ochtend ritueel is de afgelopen 5 jaar ontstaan, nadat ik volwassen moest worden en geen middelbare scholier meer kon zijn :p #oldbitch

Vond ik het wennen? JA ENORM, in het begin was ik echt radeloos, vroeg opstaan, ontbijten en lopen naar de bus en dan trein etc. Inmiddels heb ik de mijne geperfectioneerd naar mijn behoefte en kan ik zeggen dat ik wel tevreden ben. Ik neem je mee in mijn ochtend ritueel en hopelijk kan je er wat uithalen :). Misschien past iets in jouw schema en mis je iets.

 

  1. opgestaan en meteen mijn lakens vouwen en tandenpoetsen en toilet
  2. water koken en thee (earl grey) zetten met wat volle melk
  3. Post Iamstuffed op instagram en site, natuurlijk effe scrollen en mijn thee op!
  4. sporten of een wandeling van één uur
  5. de hond uitlaten en eten geven
  6. op weg naar college
  7. op de uni ontbijten
  8. colleges en lunchen
  9. terug naar huis en nog effe boodschappen doen, dat doe ik namelijk per dag
  10. avondeten
  11. leren
  12. avondsnack
  13. ademhalingsoefeningen 5/10 min

Als ik tot punt 5 niet hebt uitgevoerd, dan is meestal mijn dag naar de klote. Ik ben het zo gewend en flexibiliteit in het weekend is geen probleem, maar dit zorgt ervoor dat ik shit done krijg!

Wat zorgt ervoor dat jij uit bed komt en knalt?

Dikke Knuffel,

Iamstuffed

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *