TRENDSPOTTING

Words at the Gym ?!

De eerste keer toen ik naar de gym ging, had ik me gelukkig al wat ingelezen, maar anders………..Wowweehh als ik soms die Engelse filmpjes bekijk van Fitness atleten, moet ik ook slikken over de termen die ze gebruiken. Je weet gewoon bijna niet waar ze het over hebben, totdat het apparaat ziet. In Nederland gebruiken wij veel van die termen ook en is het handig om te weten waarover je spreekt. Vandaag een kort lijstje over wat alles nou betekent, zodat jij je kan voorbereiden of bijspijkeren.

de termen

  • pre workout= een poeder die je aanmengt voor je gaat sporten om energie te krijgen en spierafbraak te voorkomen
  • post workout= Meestal een eiwitrijke maaltijd die men neemt om de spieren te beschermen na een hevige sessie sport activiteiten
  • bcaa= Poeder mengen met water en nemen voor het sporten, zodat er geen spier afbraak is
  • iifym= if it fits your macro’s. Je kan in principe alles eten, zolang het in je caloriebehoefte past
  • Intermittent Fasting= Het vasten voor 16 uur en het kunnen eten in 8 uur
  • Huidplooimeter= een tang die je gebruikt op diverse punten op je lichaam om de onderhuidse vet te meten
  • deadliften= hele zware lift techniek uitvoeren, waarbij gewichten boven de 100 kg in één keer worden gedragen
  • quads= je boven benen en de spieren erin
  • Shredded/ droog= langdurig te hebben mogen afvallen, waardoor je een laag vetpercentage hebt
  • bulken = aankomen in vet , maar vooral spieren
  • cutten = afvallen in vet en proberen spierbehoud
  • gains= het gemaakte hoeveelheid spier
  • calves= je onderbeen spieren
  • Hiit= Hoge intensiteit interval workout, waarbij je korte rust periodes heb en snel weer moet bewegen
  • aesthetics= je vorm
  • Shape= je vorm
  • whey = eiwitpoeder voor na het sporten
  • caseine= trage eiwitten voor in de avond

Heb jij effe meer termen? deel ze!

 

Dikke Knuffel,

Iamstuffed

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *