RECIPES

RECIPE: Pita Pizza Protein (3p)

Snel, makkelijk, goedkoper en geen 1200 kcal en een huilbui 😀 Ja vast herkenbaar. Een snelle eiwitrijke pizza, die je letterlijk van restjes kan maken. Je kan hem zo gezond of ongezond maken als je wilt, maar hoe dan ook, je zal altijd goedkoper uit zijn dan bij de newyorkpizza of domino’s en je krijgt; ja let op; VOEDINGSTOFFEN BINNEN!

Ingrediënten (4 personen):

  • pakje grote pita of kleine
  • zakje 20+ kaas
  • stronk brocolli
  • 2 rode uien
  • tomatensaus (geen bertolli, gewoon cheapass variant)
  • 1 rode paprika
  • kruiden (naar keuze)
  • kipfilet (4 stuks)
  • olijfolie

nodig:

  • oven (voorverwarmen 180 graden , 10 minuten)
  • bakplaat

bereidingswijze:

  • je neemt de pita’s en snijdt ze doormidden
  • je snijdt ook de groentes in hele fijne stukjes , zodat ze snel gaar zijn
  • Snijdt ook de kip in kleine blokjes (1 stuk kipfilet per persoon)
  • je bestrijkt de pita’s eerst met een beetje olijfolie. Doe dit door je vinger in de olie te doen voor 2/3 keer en smeer het deeg in (zowel buiten als binnen)
  • doe dan 2 eetlepels tomatensaus erop en 2 eetlepels kaas
  • verdeel nu de blokjes kip over de 2 helften en voeg er kruiden aan toe
  • verspreid nu de paprika, broccoli en rode ui over de pita helften
  • doe ze nu in de oven voor 10-15 minuten.
  • Als het pruttelt en de groente zijn goed gaar (iig een bite) haal ze dan eruit
  • je kan voor de frisheid een salade ernaast maken of wat zure room erop doen
  • smullen maar!!!

 

Dikke Knuffel,

 

Iamstuffed

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *