HEALTHY HABITS

Wat er gebeurt als jij uit eten gaat……..?

 

Ik denk, dat als jij uit eten gaat er verschillende reacties kunnen ontstaan. Elk mens is immers anders en heeft andere doelen. Misschien komt het volgende je bekend voor?

  • ”Aahh leuk, lang niet meer gedaan, lijkt me echt super!”
  • ” Uhhhh poeh, ik weet eigenlijk niet of ik dat nog deze maand financieel aankan.”
  • (Inner gedachte) ”Shit, oke, ik ga uit eten, ik heb xxxx aantal calorieën voor de dag. hmmm zal ik vasten, zal ik iets calorie-arm nemen, past het in mijn macro’s?”
  • (Inner gedachte) ” Ik wil eigenlijk niet zoveel eten, zo direct wordt ik dik van deze ene maaltijd!”
  • ”Oké, Ik ben vegan/vegetarisch, ik moet dus nu online het menu opzoeken, voor ik weer eindig met patat -_-”.

Zo gaan er veel gedachtes door het hoofd van menig man en vrouw. Ook ik heb een tijd gehad, dat uit eten gaan drama was. Als vegetariër, eindigde ik vroeger al snel met een bord patat of een zielige salade. gelukkig is dat inmiddels anders (toch blijft het voor veganisten soms moeilijk).

Ik zal zeker niet zeggen dat je helemaal los moet gaan, mits je dat zelf wilt natuurlijk :p

Maar wat kan je dan doen, als zo een situatie ter sprake komt dat jij effe niet in controle bent?

(kijk deze baby heeft ook geen controle over zijn hapje en uiteindelijk is hij zo blij als wat :D)

De Tips:

  1. Ga ipv voor patat voor rijst (ongebakken) of kies gekookte aardappeltjes. Kan je er echt niet vanaf blijven? Vraag dan een kleinere portie.
  2. Neem over de dag wat gezondere keuzes qua voeding en neem wat jij wilt in de avond 🙂 (bijvoorbeeld een appel ipv een pakje koek).
  3. Vast, ja ik zeg het! Eerlijk, als je het kan volhouden ben je een meester en doe het dan gerust. Mocht het toch te veel worden, ga dan gewoon eten!
  4. Neem een doggybag! In Nederland zijn wij nog een beetje preuts, maar neem gewoon een zakje mee en zeg dat je het zo lekker vind, dat je het morgen nog eens wil eten!
  5. Neem naast je Vlees/vis/kip/vega-optie alleen groentes. Als dit een ”veiliger” gevoel geeft, gewoon doen.
  6. Skip de alcohol of neem max 2 glazen.
  7. Neem water/thee/koffie/light drankjes.
  8. Vraag sausjes apart, of vervang met citroen.
  9. Deel het toetje met iemand
  10. (Als je durft), bestel GEEN hoofdgerecht, maar eerder 2 voorgerechten. Meestal is een soepje niet al te belastend.
  11. Eet gewoon lekker wat je wilt en begin de dag erna gewoon weer met je patroon.

Nou als dit niet inspiratie geeft :p

Dikke knuffel,

Iamstuffed

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *